PlayStation.Blog

Marvel Vs. Capcom 2 Revealed, Demo Exclusive to PSN!

579 75
75 Author Replies

I Wanna Take YoU 4 A Ride this Thursday!

What’s up P-Essers? I’m here today to announce the imminent arrival of one of the worst kept secrets in the industry. You’ve seen the ESRB leak. You’ve seen the MadCatz joysticks. You probably visited a cryptic sight called www.tu4ar.com that just counted down to zero.

If you’ve been paying attention to my blogs and interviews, I’ve been leaking info about this day for quite some time. We conducted this Gamespot poll back in March of 2008 to gauge interest on what games you want to see us bring back. We listened to your feedback and tried to work quietly on the project. Well, as you know, I’m not the quiet type (the PR Ninjas here don’t like me so much). There was this MTV interview in June of last year, my PS blog on August 14th alluding to a Street Fighter surprise, and numerous blogs after that teasing this announcement.

So what’s the announcement? Here it is, officially:

Marvel Vs. Capcom 2 Summer 2009

Yes that’s right. Marvel Vs. Capcom 2 will finally arrive on PSN this summer! For more information on the full game, go visit Capcom-Unity.com.

But wait, there’s more. Here’s the freaking ace up our sleeve:

Marvel Vs. Capcom 2 Store Banner

This Thursday, April 30, PlayStation Network users will enjoy a free, exclusive MVC2 demo! No need to purchase another game, just download it straight to your PS3 and get ready for some triple tag team action (A big thank you goes out to Rommel Hernandez who helped make this exclusive demo possible).

Here are the details of the demo:

  • Two-player local matches
  • Six available characters – Ryu, Chun-Li, Strider, Spider-Man, Iron Man and Wolverine
  • Seven selectable environments
  • Upscaled 1080p graphics
  • Widescreen or 4:3 aspect ratio
  • Two graphic filter options for character sprites
  • And other cool options to check out

Make sure you visit www.tu4ar.com for the latest MVC2 news and follow us on Twitter for special promotions and prizes!

And I’ll leave you with one last, cool little video, exclusive to the PlayStation Blog. This is an alternate music version of the trailer on tu4ar.com.

Enjoy!

From your friendly neighborhood Capcom employee,

John “HIERO 9D3” Diamonon

Comments are closed.

579 Comments

75 Author Replies

  • BlackIceJoe

    SWEEET I am so buying this. You get my money.

  • Cassanovaplayer

    wwwoooooooot woooot yes finally now the butt kicking can bagin anew after so many years

  • YAAAAAAAAAAA now this is whats up!!

  • RurouniSaiya-jin

    Hellz Yeah! I’m really looking forward to the demo. I really really hope PSN Cards arrive here in Canada in time for me to purchase the whole game.

    I’m so excited that this game is coming to PSN ^,^

  • VincentVendetta

    I’m sorry, I think my head exploded.

  • Buying it. Already got MvC2 on my Dreamcast but I love this game!!

  • OMG OMG OMG OMG! GOTTA TELL ALL MY FRIENDS NOW!! WOOT!!!!!!!!! GO CAPCOM! YOU GUYS MADE MY DAY ^____________^

  • Now I’m going to have to reserve time to unlock everything again.

  • totally sick! totally gonna buy! totally thanks!

    peace,
    Lh

  • EndOfDreams

    Awesome use of the transformers movie song in the video!

  • mountain_duwe

    awesome. i’ll most likely be buying this.

    can’t wait for the demo.

  • OMFG!!!!!!!!!!!!!SOFA KING!!!!!!!!AWESOME!!!!!!
    this is the MOST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    supercalifragilistic expialidocious!!!!!!!!!!!!
    news EV4R!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    and YES i want u 2 take me 4 aride!!!!!!!!!!!!1

  • Professor2345

    YEA!. This is classic i can’t wait til its release ima have to pick up a PSN card soon cause this game is SICK!. Thanks John for the great news. :)

  • Mad props to Capcom for bringing back this classic.

  • I just flocked my pants.

  • Awesomeeee, Stan Bush’s ‘The Touch’ for the exclusive trailer. Gonna make that downloadable pls?

  • Amazing! Demo this Thursday and only $15 for the full game? Hoolllyyyy *&$@. Capgod *bows*

    And How the hell is this blog post not rated a 5/5?

  • 2009 = Year of Capcom

    I called it first!

  • John,

    Before we get excited:

    1. Custom Soundtracks
    2. Trophies

    ?

    Thanks!

    (i may have flocked early)

  • Ashenshugura

    Yeeeahhhhh!
    I just bought this game for my Dreamcast for 10 bucks at my local pawn shop. and told my wife how great this game would be on the Ps3 upscaled with online.

    That was yesterday. Wow I can’t wait for this to hit the Psn now. *Does happy dance*

    Thank you Capcom for all the great gameing support over the years!

  • helz ya!!!!!!!!!!

    2 new great announcement!

  • That’s the way to come through for us Sony and Capcom! Great announcement!

  • My friend, dare I call you that, this is what I call progress, this is what I call news, and you d@mn well bet its what I wanted to hear :D To have some more good news like this during college finals is just the thing to wake me up and stay motivated :) Thank you!

  • Great news John… More one fan dream come true in 2009. Yet, Strider and Final Fight can happen one day, who knows?

  • John <333

    This is awesome!

    I LOVE the game!

  • JupiterUnleashed

    nice. will buy if less than $10.

  • MarvelAssassin

    Thank you Capcom!!!!! <3

  • It’s mahvel baybee!!

    One question for John Diamonon?

    Where yo curleh mustache at?

  • no trophies no buy
    capcom lied people died
    sf2 trophies
    bionic comando trophies
    john waaaaaahhh trophies waaahhhhh
    free code plz

    There you go John, said all those things before everyone could! lol

  • @John

    E3 = Marvel vs. Capcom 3 for Q1 2009?

    Pleeeeasee make it happen.

  • Obligatory comment giveaway? :3

  • Getting this minute one. Thanks for listening to the fans, John and Capcom.

  • SecretAgentHam

    i love you capcom. i am the happiest fanboy today… i am at a loss of words. well…cept for these,

    pricing/release date? =D this thursday i’ll be taking challengers …

    are the magneto inf combo and juggy glitches fixed?

  • Summer PSN Must-Buy list:
    Fat Princess
    McV 2

  • CAPCOM has the touch.

    “pumps fist in air”

  • My wallet hates Capcom…. It pisses it pants every time it hears the name and it cries itself to sleep each night…

    Soon, I think, you’ll force it into suicide.

    I, on the other had, could not be happier! So many wonderful Capcom games this year! I can’t wait for this and I can’t wait for BC, DV and DR2…

  • StrykerIsland

    awesome :)

  • I think the PR ninjas got him…

    xbl says 30th
    psn says 30th

    whos lying :0

  • Kamikaze135

    Seriously Capcom, WTF!? Resident Evil 5, Street Fighter IV, Bionic Commando, Dark Void, now this? Man, you guys must have GODS woking at your studio, lol. Thanks for being one of the few developers that care about their fans =D

    Btw….CANT WAIT TILL THIS DROPS!

  • lebron_accel

    Amazing, hey John, make another contest!!! ya know that popular Blog-post-comment-game of yours? jk
    anyways this game is gonna rock!

  • hell yeah! John, I finally platinumed SFIV! I think I deserve a prize due to those Hard character trials.

  • exclusive demo its a start of the old Sony/playstation now its time to get the up and coming third party dev’s exclusive.

  • Will this game feture a Curleh Mustache trophie???

  • yes finally best fighting game EVER
    my team Hayato, Akuma, and Jin
    cant wait for summer

  • TheInfectedBy590

    Definitely buying this! :)

  • Holy Flock!! Thanks for this Capcom. lost my copy of this on my dreamcast and my ps2 copy was stolen. but now i can haz digital copy motherflockers!!!!!!!!

  • Also obligatory I WANT A NEW DARKSTALKERS post.

  • ugh awesome, i’m excited! Had this for the DC awhile back.

  • I am so happy for the news. Thank you so much for the exclusive PSN demo Capcom. :D I’ve always loved Marvel vs. Capcom 2, so I’m very pleased by the news.

  • NICE! and NICE support from Capcom. Love it. Even though I was more of a Capcom vs SNK fan (never really liked the high jumps), I’ll definitately get this one just to support those that support me!

Please enter your date of birth.